Om att komma hel ut på andra sidan

Det har nu gått två år sedan jag skrev mitt senaste inlägg här på min blogg. Två år som har inneburit stora förändringar i mitt liv Som har lett till den jag är idag. Tiden har varit kantrad av hopp, glädje och förtvivlan. De tre stora fundamenten i en människas liv som vävs samman i det ständigt skimrande livspusslet. Jag är stolt över vad de här åren har åstadkommit med mig. Jag är en ny Linnea med insikt om både det goda, onda och svåra i livet. det är helt fantastisk vilken kraft vi människor besitter och hur brutna och sårade vi än må vara av livets törnar alltid får nya möjligheter bara man våga tro på att de finns. Min själ har fått läka och återhämta sig och jag är fri och modig att våga stå för vem jag är idag! Det kunde jag inte säga för två år sedan. Då värkte det som mest och jag hade tappat mycket av min tilltro till det goda i livet. CS Lewis har gjort en fantastisk beskrivning i Narnia böckerna om hur pojken som förvandlas till en drake tappar sitt hårdhudade fjäll där han naken och skör får sitt livs förvandling i mötet med Aslan. Vad gör man när man står inför sig själv och måste möta det svåra och onda? När man skälvande försöker ta sig upp för branten men där varje steg uppför skär som tusen glasbitar genom hela kroppen. Man fortsätter att gå med och kämpa sig upp och tillbaka in i livet. För varje steg åt rätt riktning får man tillbaka sitt skinn starkare och tåligare än någonsin. Jag är långt ifrån unik med mina upplevelser  och vi är många som har bevittnat om hur livets hårda stunder kan göra mot en. Men jag har tagit mig igenom det och kan sätta ord på det jag har varit med om. Till dig som vandrar på den tunga sidan av livets väg och som känner dig så skör , till dig säger jag fortsätt gå. Om du har förlorat dig själv så kommer du hitta dig igen. Kanske känner du inte igen dig och du undrar vem det är som står där på vägen, men det är du jag lovar! Jag trodde jag förlorade mig själv men vann egentligen hela livet . Idag är jag starkare, friare än någonsin och en helt ny insikt om vem jag är och om det goda i livet faktiskt finns.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0