Att få komma hem och vila

 
Vi  behöver alla få en plats att få vila på. Att få känna och uppleva ro i den stressiga tillvaro som många av oss lever under får oss att ibland att glömma andas och se dagen som den är. Vi hinner inte andas ut för nästa moment ska ske Och när man kryper ner i sängen är man så trött att knappt kan dra upp täcket och släcka lampan. Vi glömmer fånga det lilla i vardagen det där lilla som kan få oss att finna glädjen och den inre vilan. Platsen ser olika ut för oss, det kan vara en bok eller musik, en kväll vid havet eller cykeltur en fisketur.det kan även finnas i vårt hem. Men jag tror att just den platsen är viktig att upptäcka. Vart vi kan vila och samla nya krafter på är individuellt men jag tror det är en nyckel för finna glädje. Jag har funnit en plats att vila på, en plats att komma hem till som omsluter mig med ro och trygghet där jag kan  ta och fånga det lilla i vardagen omfamna den med glädje och njuta. En plats där jag känner frid har jag länge längtat efter. Det är så skönt att få säga" Linnea du har fått komma hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0