Havet

För mig är havet en symbol för frihet och livet. Det kan vara stilla och rogivande och så kan det vara stormigt. Vatten ger liv och det är för intet ett foster omger sig av vatten. När man ser ut över vatten är det ibland som om man slås av evigheten. Horisonten tycks målas av just evighetens penseldrag. Naturen i sig är och ger läkedom där man kan finna frid och lugn.

För några veckor sedan var jag ute med en vän. Det var då jag var nere i en svacka. Hon njöt av den vackra fågelsången, medans jag inte ens hörde den. Men nu hör jag både fågelsången och kan njuta av den vackra natur som med sin skönhet omger oss. En härlig känsla som jag har glömt bort och tycker mycket om....


Kommentarer
Postat av: Nett

Kan hålla med dig om havet och dess frihet.. Det är en alldeles speciell känsla att bara sitta och njuta av doften och ljudet av vågorna :)

2011-06-11 @ 11:40:06
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Linnea

Ja visst är det.., glad att jag bor nära o kan ofta ta mig dit..

2011-06-12 @ 14:45:58
URL: http://ht

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0