Gifttaggen....

Det finns många djup hos oss människor och olika skikt att komma nära. Man kan inte gräva i allt utan få låta vissa saker vara, gå vidare och känna sig nöjd med det. Men det är mycket svårare när verkligheten slår omkull en och man står i en svår situation. Det som skrämmer mig är att man aldrig har någon aning om hur man reagrerar och att det faktikst finns en riktigt ond och mörka sida hos en. Under tider av hög stress och press från olika svårigheter smyger den fram och lägger sig som en hinna som sedan jäser likt en surdeg. Den kan dölja sig bakom olika fasader och har olika skepnader. Hatet mot bitterheten är en kamp som jag ständigt strider emot. Den förvrider och krymper det allra vackraste i världen och gör en ond och ful. Det som är bra är att jag faktiskt kan välja att se den. Förnekelsen innebär ett stort lidande för både mig som individ och andra runt om. Men hålet som den lämnar efter måste fyllas av något annat.... jag anar dess namn.

Men just ikväll orkar jag inte och vill inte!! Det får bli i morgon....

Kommentarer
Postat av: Alex

Hat o bitterhet är det som blockar dig från o känna din inre styrka o glädje med allt det vackra du har runt omkring dig ...

Ta tag i de små detaljer som når ditt hjärta under dagen o lee åt livet.

2011-04-10 @ 11:27:11
Postat av: Linnea

Kloka och sanna ord som jag bär med mig!

Tack Alex...

2011-04-10 @ 16:47:13
Postat av: Zarah

Ser att du alldeles nyss börjat blogga. Kul. En tjej med djup och som förmodligen har en hel del att berätta för omvärlden. Jag återkommer gärna till dig.

2011-04-10 @ 17:25:18
URL: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0