Bubbel och kärlek

Hur det en är så är faktiskt sommaren i sikte. Det är bara en påsk, Kristie flygare och lite Valborg emellan och ett tu tre så är vi där. Vi svenskar älskar att planera vad som ska hittas på under de lediga veckorna som så högt prisas. Men ibland glömmer vi nog att bara vara. Trädgården ska vara fin helst lite bättre än grannen, alltanen och utemöblerna på plats, den sista husväggen målad, båten i sjön, och sommarstugan städad. Mycket fix och don inför sommaren gör nog att vi glömmer det viktiga att ta det lugnt! Alla besök från släkt och vänner är ju fantastiskt. Koppla av,
grillen blir tänd förr eller senare ändå. Passa på att njuta av varandra istället för att stressa kring alla måsten....
Jag vill inte ha en sommar där kvaliten handlar om allt görande utan en sommar där jag känner mig tillfreds med det lilla och våga släppa allt av planering coh planer..
Mycket bubbel, sol och en massa kärlek är sommar som jag längtar efter...



Sommaren kommer fast vi inte ha gjort det tänkta..


Kommentarer
Postat av: Zarah

Så kloka ord, jag är förundrad över hur mycket vi har runt oss som ska skötas. Det är precis som du skriver lätt att glömma det viktigaste, att njuta av nuet. Vi får starta ett njutar-parti kanske. fniss

2011-04-19 @ 20:17:35
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Linnea

Ja Zarah det tycker jag. Vi hade nog fått med oss en del.. :)

2011-04-29 @ 15:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0